20 Eylül 2012 Perşembe

büyü





şimdi o büyü-müşse,


bir oğlan çocuk ya da kirpiklerinden kıvrımlı bir körpe..
eskil dilleri yitirmemiş olsak ne güzeldi,
katlansaydı her bir ses içinde anlam..
hatlarını okuyabilseydim tenin
ve yaşayabilseydi göğsümde çiçekler
süt akıtabilseydim ben mürekkep yerine


geçmiş zaman gereklilik çatıları bugün yaşatmıyor

ciğerim yetmiyor mu da çiçeklerin canına davranıyorum ben
soğurmak diye büyülü bir sözcük vardı kadının dilinde


"çiçek dediğin kapalı durur.
yoksa vaktini soğuruyorlar saatinin ya suyla ya karayla, bütün sevgililer."


ezberleri lokmalık yeseydim tıka basa olmaz,
usulun yazgısını kırmazdım bir lanet
dehlizlere inmek ne güzeldi
su şarkısı ve Ayı'ın şavkında varılırdı gizlere

geçmiş zamanın edilgenlik çatıları bugün yaşanmıyor

kavanozları kırık diye mutfağın gerdanımda mı taşıyorum ben
her gün yaşatan bir dize kadının dilinde


"bir kavanozun içinde mavi bir gül
yetiştir her gün daha çok yaşayan."



şimdi o büyü yitmişse,

onda sarılı duran çiçek
bende sarmaşığın çiçek buğusu
ah eksiği  ne'm var
ben bir oğlan çocuk ya da kirpiklerinden kırık körpe





Fotoğraf: tumblr.com
Alıntılar: Nilgün Marmara ve Lale Müldür

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder